RCF

Rotor Flow crankset aerodynamisch

  • Beschrijving
  • Specificaties
Met Rotor Flow haalt u s'werelds stijfste, lichtste en best presterende aero crank in huis!

Rotor FlowDe nieuwe aerodynamische BB30 crank van Rotor is de Flow.

Zowel de crank als de spider is ontwikkeld vanuit  aerodynamisch onderzoek zonder alle andere sterke aspecten van Rotor (stijf, licht) uit het oog te verliezen.

Aero crankstel zonder verlies in stijfheid

De Rotor Flow is gebaseerd op de Rotor 3D+ crank en is hét voorbeeld voor aero cranksets. Ontworpen voor zowel race- als tijdritfietsen biedt dit crankstel de tijdbesparing van een aerodynamisch crankstel en de prestaties van een top race crank in één! Rotor's focus op stijfheid en functionaliteit heeft ervoor gezorgd dat het Rotor Flow crankstel alle top aero cranks in de wereld verslaat.

 

Alleen maar voordelen

Met een tijdwinst van 6 seconden over een tijdrit van 40km vraagt de kritische alteelt zich meteen af wat de nadelen dan zijn van dit crankset. Vaak zijn aero cranksets zwaarder vanwege hun aerodynamische vormgeving en door het slanke ontwerp zijn ze veelal ook een stuk minder stijf. Rotor Flow kent deze nadelen niet. Aero, stijfheid en licht gewicht gaan hand in hand bij Rotor!

 

Minder luchtweerstand

Rotor FLow, luchtweerstand beperkt tot een minimumDit is mogelijk omdat een crank niet de volledige frontale luchtweerstand krijgt omdat die allereerst wordt opgevangen door het voorwiel en de voorvork. De turbulente luchtstroom die daarvan af komt geeft een lagere weerstand dan stilstaande lucht. Op dit principe is Rotor gaan designen met de Rotor Flow crank.

De Rotor Flow is niet alleen een volledige TT, Triathlon en Duathlon waardige crank maar echt een serieuze, volwaardige en matchende upgrade om de performance van uw fiets (aero racefiets of tt fiets) verder te verbeteren. Dit is in  praktijk bewezen door teams als Garmin die dit crankstel op zowel hun tijdritfietsen als hun aero wegfietsen gebruiken.

 

Rotor UBBUBB30 as

Baanbrekend concept, 100% compatible

De 3D30 as techniek is afkomstig van Rotor's UBB concept dat alle bottom bracket standaards die er op de makrt zijn bevat. Dit zorgt voor verassende en onverwacht nieuwe mogelijkheden om uw fiets te upgraden met een Rotor crankstel. Het baanbrekende UBB30 concept is 100% compatible met BSA (68 en 73), ITA, BB86, BB89, BB92, BB386 evo en BBright bottom brackets. Met Rotor zit u in feite altijd goed!

 

Rotor trinity systeem: 3 voudig uitboren van de crankarm, super licht en toch extreem stijf!3 voudig uitboren

Rotor's onverwoestbare uitgeboorde crankarmen weerstaan buig en draaikrachten beter dan klasieke holle cranks. Rotor's crankarmen zijn stijver dan andere merken dankzij het 3 voudig boorsysteem. Met behulp van dit systeem worden in de crankarm 3 gaten over de volle lengte van de crankarm [as - pedaal] geboord. Dit is een enorme gewichtsbesparing die niets afdoet aan de sterkte van de crank waardoor de Rotor cranks de hoogste stijfheid/gewicht ratio hebben van alle verkrijgbare cranks op de markt.

3 voudig uitboren van de crankarm levert een enorme gewichtsbesparing zonder af te doen aan stijfheid!

Universele bottom brackets

Het UBB (Universeel bottom bracket) systeem is niet één standaard; het is alle standaarden in één! Dankzij UBB is het mogelijk ongeveer alle 30 of 24 mm Rotor cranks op uw fiet te monteren, ongeacht het bottom bracket!

 

Micro Adjust Spider

Meer opties voor diverse atleten

Rotor Micro Adjust SpiderDe Flow maakt gebruik van het Rotor MAS systeem. Dit systeem maakt het mogelijk de ovale tandwielen van Rotor (of ander merk) te positioneren naar eigen wens. Een standaard crank in combinatie met de OCP (Optimum Chainring Position) van Rotor is 5 graden te verdraaien. Op die manier kan een Rotor Q-ring in diverse posities op de crank worden geplaatst. Met Rotor MAS kunt u het tandwiel zelfs 2,5 graden verdraaien waardoor een betere finetuning mogelijk is.

Rotor MASRotor MAS is standaard bij de POWER en de FLOW en optioneel bij alle andere cranksets.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gewicht: 130BCD: 553 gram voor 170mm / 563 gram voor 175mm | 110BCD: 542 gram voor 170mm / 552 gram voor 175mm
Cranklengtes: 170, 172.5 en 175mm
Productie: 100% CNC gefreesd aluminium T6 7075, 3-voudig uitgeboord
Afwerking: Zwart matte finish met laser graphics en rode as-bouten
Spider Aero MAS voor finetuning positie ovaal tandwiel
Q-factor: 148mm, kettinglijn 43,5mm
As: Ultra stijf aluminium 30mm UBB as; compatible met BSA, ITA, BB86, BB30, BB30PF, BBRight en BB386 Evo frames
Toepassing: Voor alle 110 en 130 BCD 10 en 11 speed, ovale en ronde tandwielen
__ifPurchasable__
__endifPurchasable__